سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانلود مقاله بیماری های فیزیولوژیک یا غیر عفونی (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:5 صبح)
بیماری های فیزیولوژیک به بیماری هایی گفته می شود مکه قابلیت سرایت به سایر گیاهان را ندارند بیماریهای غیرعفونی شامل تنش های حرارتی شدید و ناگهانی مانند گرما و سرما، تغییرات شدید PH خاک، کمبود یا بیشبود عنماصر کم مصرف یا پر مصرف خاک، عوامل نامساعد آب و هوایی مثل تگرگ و صاعقه، کمبود اکسیژن و سموم طبیعی و شیمیایی موجود در محیط و بالاخره آلودگی هوا می
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
دانلود مقاله بیماری های فیزیولوژیک یا غیر عفونی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

بیماری های فیزیولوژیک یا غیر عفونی

 

 

Physiological dicease = Abiotic disease

 

بیماری های فیزیولوژیک به بیماری هایی گفته می شود مکه قابلیت سرایت به سایر گیاهان را ندارند. بیماریهای غیرعفونی شامل تنش های حرارتی شدید و ناگهانی مانند گرما و سرما، تغییرات شدید PH خاک، کمبود یا بیشبود عنماصر کم مصرف یا پر مصرف خاک، عوامل نامساعد آب و هوایی مثل تگرگ و صاعقه، کمبود اکسیژن و سموم طبیعی و شیمیایی موجود در محیط و بالاخره آلودگی هوا می باشد.

 

اثر حرارت Temprature effect

 

برای رشد اکثر گیاهان دمای 30-15 درجه سانتیگراد مناسب می باشد، بافت های جوان و درحال رشد بیشتر گیاهان و خصوصاً علفی ها معمولاً به دماهای بالاتر یا پایینتر از حد معمول حساس مسی باشد ولی این حد تحمل بستگی به مرحله رشدی گیاه و گونه گیاه دارد. تغییرات ناگهانی دما، اثرات نامطلوبی در گیاهان می گذارد و عوارض ناشی از دمای بالا کمتر از دمای پایین اتفاق می افتد. گرمای زیاد می تواند باعث آفتابسوختگی (Sun Scald) شود که قسمت رو به آفتاب میوه ها و سبزی ها مانند گوجه فرنگی و پیاز سوخته شود. عوارض ناشی از دمای پایین به دو صورت ظاهر می شود. اگر آسیب وارده در دمای بالاتر از صفر بوجود آید، به آن سرما زدگی (Cilling injury) می گویند و اگر خسارت وارده در دمای زیر صفر وارد شود به آن یخ زدگی (Frost injury) گویند. سرمازدگی در مناطق نیمه گرمسیر در کشت های پاییزه خیار و گوجه فرنگی متداول می باشد.