سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخچه مصرف چوب (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:14 صبح)
چوب یکی از اولین موادی است که بطور طبیعی و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است مصرف چوب در ایران تاریخ مدونی از اعصار باستانی ندارد ولی طبق مطالعاتی که توسط کاوشگران انجام شده است مردمان بومی ایران قبل از مهاجرت آریائی‌ها از حدود 4200 سال قبل از میلاد مسیح چوب را برای خانه‌سازی مصرف کرده‌اند و البته استفاده مدرن‌تری در دسترس می‌باشد مصرف چوب در امپ
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
تاریخچه مصرف چوب

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

تاریخچه مصرف چوب:

چوب یکی از اولین موادی است که بطور طبیعی و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است. مصرف چوب در ایران تاریخ مدونی از اعصار باستانی ندارد. ولی طبق مطالعاتی که توسط کاوشگران انجام شده است. مردمان بومی ایران قبل از مهاجرت آریائی‌ها از حدود 4200 سال قبل از میلاد مسیح چوب را برای خانه‌سازی مصرف کرده‌اند و البته استفاده مدرن‌تری در دسترس می‌باشد. مصرف چوب در امپراطوری ایران مشخص‌تر است و در سنگ نوشته‌هایی که از تخت جمشید به دست آمده استفاده ازچوب سدر در پوشش و تزئینات کاخها مشخص شده است.

از دوره اشکانیان آثار مدونی در دست نیست و ساسانیان بیشتر در معماری (طرح ساخمانهای گنبدی شکل و طاق بازار) از چوب استفاده می‌کرده‌اند. پس از پیشرفت دین حنیف اسلام در ایران آثاری را در ساختمانهای مساجد، فرارها و اماکن مقدسه نظیر درب، منبر، کنده‌کاریها و شبکه‌بندیها یافت که اکثر آنها تا سالهای اخیر با وسائل دستی بوجود می‌آمده است و همانطور که صنایع چوب با پیدایش ماشین اره در اروپا تحول تازه‌ای یافت، در سایر نواحی دنیا به مرور زمان دستگاههای دستی تبدیل چوب به ماشینهای تبدیل تغییر یافت و در ایران نیز ابتدا چوب‌بری‌ها و سپس سایر کارخانه‌های تبدیل چوب مثل کبریت‌سازی، تخته چند لایه‌سازی، فیبرسازی، تخته خرده چوب‌سازی، مقواسازی و غیره آغاز به کار کردند که عموما قدمت آنها به 50 سال هم نمی‌رسد.