سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاسخهای القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات (پنج شنبه 96/6/30 ساعت 1:10 صبح)
سیگنالهای اتیلن مقاومت گیاه «اربید خسیس» را در برابر کرم پنبه مصری کاهش می‌دهند برابر حشره و یا بندک مقاومت یا تحمل گیاهان به حشرات گیاهخوار و بیماریزا از طریق مکانیزمهای ساختمانی یا پرامترهای محرک در میان می‌آید پرامترهای وادار کردنی نقش بسیار مهمی را در باز گشت مقاومت در برابر گیاهان بیماریزا دارو و اثر آنها روی حشرات گیاهخوار می‌تواند شامل افز
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
پاسخهای القائی دفاع گیاهان در برابر جویدن حشرات

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

« سیگنالهای اتیلن مقاومت گیاه «اربید خسیس» را در برابر کرم پنبه مصری کاهش می‌دهند برابر حشره و یا بندک مقاومت یا تحمل گیاهان به حشرات گیاهخوار و بیماریزا از طریق مکانیزمهای ساختمانی یا پرامترهای محرک در میان می‌آید . پرامترهای وادار کردنی نقش بسیار مهمی را در باز گشت مقاومت در برابر گیاهان بیماریزا دارو و اثر آنها روی حشرات گیاهخوار می‌تواند شامل افزایش زهر، تاخیر در رشد لارو یا افزایش حمله توسط انگل‌ها باشد.

استدلال می‌شود که پرامترهای وادار کردنی کمتر موافق با تناسب گیاه است و ممکن است بیشتر از مکانیز مهای پرامترهای ساختمانی با دوام باشد. در طول مدت تکامل آنها، متخصصین گیاهخوار تو رفتگی‌های آکولوژیکی جدیدی را کشف کرده اند و با پرامترهای جدید شیمیایی گیاه وفق داده اند. بنابراین جای هیچ تعصبی نیست که متخصصین گیاهخوار غالبا به متابولیزمهای ثانویه میزبانشان حمله می‌کنند. (به عنوان مثال ، محصولات هیدرولیزی و گلوکوزیدی خورده می‌شود و جذابیتهای تخم گذاری برای متخصین است ولی برای حشرات تطبیق داده نشده جلوگیری می‌شود.) متخصصین گیاهخواران غالبا رفع مسمومیت می‌کنند و یا ترکیبات دفاعی گیاه را جدا می‌کنند شکل دوم تطبیق و سازش حتی می‌تواند از حفاظت در برابر انگل‌ها و تغذیه کننده‌ها حاصل شود. تفاوتهایی که در متابولیزم ترکیبات زهر دار وجود دارد ممکن است یکی از دلایل این باشد که چرا بعضی از پرامترهای القاء شده در برابر عموم محافظت می‌شود ولی در برابر متخصصین حشرات گیاهخوار نه.

چندین گذرگاه مشخص شده، شامل اسید جاسمونیک(JA) ، اسید سالیسیلک(SA) ، اتیلن و شاید هم پراکسید هیدروژن نتیجه دفاع را هماهنگ می‌کنند. مولکولهای سیگناسینکگ(SA) برای پاسخ‌های موضعی بسیار حساس و مقاومت بدنی حاصل در برابر خیلی از انگلهای گیاهان، بسیار قاطع هستند.