سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هنری ماتیسی (شنبه 96/7/22 ساعت 6:34 عصر)
ما تیسی یک نقاش برجسته و صاحب سبک و خلاق است او نقاشی های دارد که انسان را به تفکر وا می دارد و همین باعث می شود که ما بدنبال ریشه و ایده یابی او برویم در این راه به سر نخهایی دست یافتیم که از آن جمله نقاشیهای دوران غارنشینی است که یک نقاشی ماتیسی که بیشترین شباهتها را با آن داراست را در مقام مقایسه قرار دد و تجزیه و تحلیلی روی آن انجام می دهیم تا
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
هنری ماتیسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه

شکر ایزد که دگر بار رسیدی به بهار

همانگونه که مستحضر هستید ما تیسی یک نقاش برجسته و صاحب سبک و خلاق است او نقاشی های دارد که انسان را به تفکر وا می دارد و همین باعث می شود که ما بدنبال ریشه و ایده یابی او برویم در این راه به سر نخهایی دست یافتیم که از آن جمله نقاشیهای دوران غارنشینی است که یک نقاشی ماتیسی که بیشترین شباهتها را با آن داراست را در مقام مقایسه قرار دد و تجزیه و تحلیلی روی آن انجام می دهیم تا نوع تفکر این دو مهم را بسنجیم . که این باعث آن شود که ما درک بیشتری از جهان اطراف خود داشته باشیم . امید آن است که در این راستا موفق بوده و بتوانیم بهترین انتقال دهنده به شما باشیم .

فصل 1

درباره : هنری ماتیسی

فصل 2

درباره رقص آئینی

هنر دوره میانه سنگی (عصر حجر میانه 9 8000-1000 ق . م

ذوب شدن یخچالهای عظیم طبیعی و در نتیجه آن افزایش دمای زمین ، انسانهای نخستین را از غارها بیرون کشید و شرایط را برای گذار تدریحی در جامعه های کشاورزی دوره نوسنگی (عصر حجرجدید) فراهم آورد . این مرحله میانی که به دوره میانسنگی ( عصر حجر میانه ) معروف است از نظر هنری به مراتب از دوه باربند سنگی کم حاصل تر بوده است در این دوره تصاویری بر دیوار پناهگاههای دوباره به سطح صخره ها نقاشی شده است .

«چشمگیرترین اثر هنری که از دوره میانسنگی بر جا مانده است طرحهایی خطی به شکل های انسانی و جانوری است که در 1952 بر دیوارهای غاری کوچک واقعدر ادائورا Addaura در حومه شهر پالرموPalermo در سیسیل کشف شد . ( تصویر شماره 1 ) آدمها به حالتهای گوناگون ترسیم شده اند گویی سرگرم رقص آیینی هستند که شاید شکنجه نیز جزء آن بود . شور و ازادی حرکتهایشان یادآور برخی از آثار هنرمندان سده بیستم به ویژه آثار هانری ماتیسی است »

هنر غارنشینان را می توان اولی بخش از تاریخ تفکر ، تخیل و خلاقیت بشری بشمار آورد .

« انسان غارنشین بوسیله تصاویری که بر دیواره این غارها می کشید می توانست تجربیات زندگی پر کنکاش خویش را ثابت و پابرجا نگه داشته و جریانات به هم پیوسته زندگی را به صورت شکلهای ساکن و مجزا از هم نشان دهد »

مقایسه

مقایسه تصویر شماره (1) و تصویر شماره (2)

بخشی از آثار ماتیسی رقص آیینی

مقایسه 1

طریقه ترسیم در نقاشی های غارنشین ناتورالیستی (طبیعت گرا) است . و سبک ماتیسی هم ناتورالیستی است . اما بدیهی و آشکار است که رقص آیینی یک نقاشی نیست بلکه یک کنده کاری است روی دیوار غار نقش شده است . ما طرحهای ماتیسی نقاشی است که به صورت تابلو روی دیوار میخکوب می شود . در اولین نگاه چنین تفاوتهایی زیاد به چشم می خورد . مانند رنگ آمیزی در نقاشی و بی رنگ بودن نقش جادویی که کاملا آشکار است (تصویر شماره 2) . از نگاه طرح گونه این دو طرح با هم تفاوتهایی دارند که نشانگر تفاوت فکر طراح دیروز و امروز است . شاید بتوان گفت نقاشی ماتیسی می خواهد همان مفهمومی را که نقش آیینی در گذشته می رساند ، برساند اما به نحوی دیگر .