سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سمبولیسم (شنبه 96/7/22 ساعت 6:26 عصر)
سمبولیسم جنبشی است در ادبیات و هنر های بصری که ریشه در رمانتیسم داشته و به نفی تجسم عینی پرداخته و مفاهیم را با نماد ها ، القا می کند این جنبش در پاریس توسط انسان ونگوگ و پل گوگن مطرح شدهنرمندان این جنبش واقعیت مطلق را مبتذل و نا چیز می شمارند و تحت تاثیر نماد گرایی مشرق زمین و با عدم باز نمایی عینی و تاکید بر ذهنیت و تفاسیر شخصی و با استفاده از
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
سمبولیسم

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 2

تعریف هنر سمبولیسم 3

هنرمندان سبک سمبولیسم 5

تاثیر هنر سمبولیستی بر روزگار ما ...8

بررسی آثار برخی از هنرمندان سمبولیسم 10

پل گوگن 11

نتیجه ....14

منابع ....15

مقدمه

در طول این تحقیق به ویزگی های سبک سمبولیست و اینکه این جنبش واقعیت محض را مبتذل و نا چیز می شمارد و به معنای نماد گرایی است اشاره می شود. در ادامه به هنرمندان این سبک اشاره شده است که عبارتند از گوگن، ونگوگ، وروبل پوی دشان و ... این هنرمندان بر این باور بودند که تجسم عینی کمال مطلوبی در هنر نیست و این در هنر جایز نیست که هر چه را در آن واحد نظاره می کنیم به تصویر بکشیم. در اصل باید این تصویر ها را با کمک نمادها القا کرد. همچنین آثار برخی از هنرمندان سمبولیستی را مرور کردیم و به نحوه کارشان پرداختیم. آثار ونگوگ و گوگن را مطالعه می کنیم و با شیوه کارشان آشنا می شویم. کشتزار و کلاغ ها آخرین اثر از ونسان ونگوگ است که منتقدان هنری این را به پیشگویی از مرگ تعبیر کرده اند. به اثر پل گوگن به نام گوگن به نام زن سرخپوست اشاره شده است. و در آخر نیز تاثیر هنر مسبولیستی بر روزگار ما آمده است که شنان می دهد این هنر در هنر امروزه چه تاثیری داشته است؟!

تعریف هنر سمبولیسم

سمبولیسم جنبشی است در ادبیات و هنر های بصری که ریشه در رمانتیسم داشته و به نفی تجسم عینی پرداخته و مفاهیم را با نماد ها ، القا می کند . این جنبش در پاریس توسط انسان ونگوگ و پل گوگن مطرح شد.هنرمندان این جنبش واقعیت مطلق را مبتذل و نا چیز می شمارند و تحت تاثیر نماد گرایی مشرق زمین و با عدم باز نمایی عینی و تاکید بر ذهنیت و تفاسیر شخصی و با استفاده از رنگ های کانستر اکتیو و با یک دیدگاه افراطی در رمانتیسم، درصد بیان واقعیت نمایی بوده اند. گوستا و مور و نیز به این مکتب تعلق دارد. سمبولیسم در لغت به معنی رمز گرایی و نماد گرایی است. سمبولیسم جنبشی نا محسوس در هنر بود که در دهه های 1880 و 1890 در ارتباطی نزدیک با جنبش ادبی سمبولیستی در شعر فرانسه ظهور شکل گرفت. این جنبش واکنشی بود به اهداف طبیعت گرایانه ی مکتب امپرسیونیسم و نیز به اصول رئالیستی که توسط کوربه وضع شد. نقاشی اساسا هنری عینی است و فقط می تواند شامل باز نمایی چیز هایی که واقعی و موجودند.

 





رنگ شناسی (شنبه 96/7/22 ساعت 6:26 عصر)
در این بخش شما با خصوصیات رنگهای مورد استفاده در صنایع چوب آشنا میشوید رنگهای شفاف رنگهای غیر شفاف تاثیرات روانی رنگها بتونه رنگهای شفاف
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
رنگ شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

رنگ شناسی

در این بخش شما با خصوصیات رنگهای مورد استفاده در صنایع چوب آشنا میشوید.

رنگهای شفاف

رنگهای غیر شفاف

تاثیرات روانی رنگها

بتونه

رنگهای شفاف

این نوع از رنگها علاوه بر پوشاندن سطح و حفاظت آن لایه شفافی را بر روی چوب به وجود می آورد بدون آن که در نقش و موج چوب تغییری ایجاد کند و به دسته های زیر تقسیم می شود

رنگ لاک و الکل: لاک ازحشره ای به نام کوکوس لاکا به دست می آید این حشره بعد از مکیدن شیره درختان محلی(انجیر) مایع قهوه ای رنگی از خود ترشح می کند این مایع پس از تصویه شدن در بازار به عنوان لاک به فروش می رسد. بهترین نوع لاک به رنگ زرد روشن تا زرد مایل به نارنجی است که در این صورت آن را شلاک می نامند. در عمل لاک و الکل کاری لاک را در الکل حل می کنندو هر چه درجه خلوص آن بالاتر باشد لاک بهتر در الکل حل خواهد شد.رنگ لاک و الکل را در سه مرحله به کار می زنند :

1_ رنگ دسته اول (بوم کردن)برای پر کردن خلل و فرج چوب

2_ رنگ دسته دوم (پوشش) برای ایجاد کردن قشر رنگ روی سطح کار

3_ رنگ دسته سوم(پرداخت) برای صاف کردن روی رنگ ایجاد شده

 

برای زدن لاک و الکل بر روی چوب معمولاً از کهنه رنگ کاری استفاده می شود.کهنه رنگ کاری عبارت است از تکه پارچه ای لای آن پنه و یا پشم گذاشته باشند. لاک و الکل در مقابل اسید، رطوبت، و حرارت مقاوم نیست چنانچه آب بر روی آن ریخته شود لکه سفیدی بر روی آن باقی می ماند

برای زدن لاک و الکل بر روی چوب معمولاً از کهنه رنگ کاری استفاده می شود.کهنه رنگ کاری عبارت است از تکه پارچه ای لای آن پنه و یا پشم گذاشته باشند. لاک و الکل در مقابل اسید، رطوبت، و حرارت مقاوم نیست چنانچه آب بر روی آن ریخته شود لکه سفیدی بر روی آن باقی می ماند.

1_ سیلر

مایعی است کرم رنگ و شفاف و برای غیر قابل نفوذ کردن خلل و فرج چوب قبل از رنگ نهایی (کیلر) به کار می رود پس از استعمال سیلر و خشک شدن آن قابلیت جذب رنگ کم می شود و باعث سختی رنگ نهایی می شود. سیلر را به وسیله تینر فوری رقیق نموده و به وسیله پستوله و قلمو بر روی چوب پاچیده می شود.

2_ کیلر

رنگی است شفاف که به عنوان رنگ نهایی، و همراه سیلر مورد مصرف قرار می گیرد حلال این رنگ تینر فوری است. کیلر با استفاده از پیستوله و قلمو بر روی سطح چوب پاچیده می شود. کیلر به دو صورت کیلر مات وکیلر براق وجود دارد .

3_ رنگهای پلی استر

پلی استر رنگی است شفاف و بی رنگ.این رنگ در تینرهای فوری بسیار قوی حل می شود. رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت، حرارت، الکلها، اسیدها، روغن و چربی، مرکب و جوهر تا حدودی مقاوم هستند.

 





پیشینه تحقیق بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پ (شنبه 96/7/22 ساعت 6:25 عصر)
بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون در مبتلایان به پریودنتیت
دسته بندی دندانپزشکی
فرمت فایل docx
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پیشینه تحقیق بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

پیشینه تحقیق بررسی تأثیر درمان پریودنتال بر سطح سرمی فیبرینوژن پلاسما و شمارش گلبولهای سفید خون

پیشینه تحقیق :

در سال 1992 ، Reynold و همکاران برای 60 بیمار مبتلا به پریودونتیت، درمان subgingival irrigation با کلرهگزیدین 12/0% که از طریق سرقلم ultrasonic scaler به اطراف دندان می‌رسید را انجام دادند. برای گروه کنترل نیز شستشو با آب از طریق دستگاه اولتراسونیک انجام می‌شد. برای هر بیمار سه ناحیه پریودنتال با عمق پروب 1-3mm ، 4-6mm و 7-9mm انتخاب شد. قبل و 14 و 28 روز بعد از درمان ارزیابی‌های کلینیکی شامل (PI) Plaque Index ، (GI) Gingival Index و (CPD) Clinical Probing Depth انجام گرفت. هم‌چنین شمارش پلاک اسپیروکتی و ارگانیسم‌های Motile توسط میکروسکوپ Darkfield انجام شد.

هر دو گروه کاهش معنی‌داری در PI ، GI و CPD در محل‌های مورد مطالعه بعد از درمان را نشان دادند و مشخص شد که پاکت‌هایی با عمق متوسط اولیه 4-6mm به دنبال شستشو با کلرهگزیدین نسبت به آب کاهش بیشتری پیدا می‌کنند. اما تفاوت معنی‌داری در تعداد اسپیروکت‌ها در هیچ‌یک از دو گروه نسبت به قبل از درمان دیده نشد.

این نتایج بیان می‌کنند که شستشو زیر لثه‌ای همراه با کلرهگزیدین در طول جرم‌گیری اولتراسونیک اثرات کلینیکی مثبت ولی وابسته به مکان (Site-Specific) را ایجاد می‌نمایند.(39)

در سال 1997 ، Ebersole و همکاران به بررسی سطح سرمی Heptoglobin و CRP در مبتلایان به پریودونتیت بزرگسالان (AP) و مقایسة آن با افراد سالم و گروه کنترل پرداختند. این دو فاکتور افزایش معنی‌داری را در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل نشان داده و متعاقب درمان‌های فاز یک و مصرف Flurbiprofen به مدت 2 سال، سطح سرمی این فاکتورها به طور فاحشی کاهش یافت. (16)

در سال 1998 ، آقای Bollen و همکاران وی به مطالعه اثرات کلینیکی و میکروبیولوژیکی استفاده از مواد ضد میکروبی موضعی در کل دهان به همراه جرم‌گیری و صاف کردن سطوح ریشه‌ها در بیماران با پریودونتیت شدید پرداختند. 16 بیمار به عنوان گروه کنترل و آزمایش به طور تصادفی انتخاب شدند. برای بیماران گروه کنترل SRP به فاصله دو هفته انجام شد و دستورالعمل‌های بهداشت دهان داده شد. برای بیماران گروه آزمایش SRP همة پاکت‌ها در 2 جلسه در طی 24 ساعت همراه با شستشوی زبان با ژل 1% کلرهگزیدین به مدت 1 دقیقه، دهانشویه 2/0% کلرهگزیدین به مدت 2 دقیقه و شستشوی زیرلثه‌ای همة پاکت‌ها با ژل 1% ، 3 بار ظرف 10 دقیقه انجام شد.

نمونه‌های پلاک بیماران در ابتدا و بعد از 2 و 4 ماه از زبان، مخاط دهان، بزاق و کلیة دندان‌ها، هم‌چنین تغییرات در عمق پاکت‌ها، حد چسبندگی کلینیکی و خونریزی در پروب کردن اندازه‌گیری و ثبت گردید.

این نتایج کاهش زیاد معنی‌داری در Periodontopathogens به خصوص در پاکت‌های ساب‌جینجیوال نشان داد. بدین‌ترتیب مشخص شد که استفاده کوتاه‌مدت از مواد ضد میکروبی داخل دهانی منجر به بهبود کلینیکی و میکروبیولوژیکی معنی‌داری تا سقف 4 ماه خواهد شد.

نتایج این بررسی نشان داد که درمان در هر دو گروه آزمایش و کنترل سبب بهبود در پارامترهای کلینیکی و میکروبیولوژیکی گردیده ولی در گروه آزمایش کاهش بیشتری در عمق پاکت‌ها و بهبودی معنی‌دارتری در حد چسبندگی کلینیکی، پارامترهای میکروبیولوژیکی و کاهش بیشتری در میکروارگانیسم‌های پریودنتوپاتوژن رخ می‌دهد. (8)

در سال 1999، آقای Mongardini و همکاران وی به بررسی تأثیر استفاده از مواد ضد میکروبی در کل دهان به شکل یک مرحله‌ای همراه با فاز I در مبتلایان به پریودونتیت مزمن بزرگسالان یا پریودونتیت مهاجم ژنرالیزه پرداختند. 16 بیمار با پریودونتیت مهاجم (early-onset) و 24 بیمار با پریودونتیت پیشرفته بزرگسالان به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار داده شدند.

.

.

.

 





دانلود تحقیق خوشنویسی دوره صفویه (شنبه 96/7/22 ساعت 6:25 عصر)
دوره صفویان از درخشان ترین ادوار ترقی و تکامل خطوط مختلف ایرانی بویژه ثلث، (نسخ) و (نستعلیق) است در این زمان بیشتر شاهان و شاهزادگان و رجال و امراء صفویه خود خوشنویس بوده اند و خطاطان و اساتید خوشنویس از احترامی ویژه برخوردار شدند و مکتب خط و خطاطی در این شهر دائر شد و این شهر در حدود 4 قرن مهد بزرگترین خطاطان و خوشنویسان شد خط نستعلیق در دوران
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود تحقیق خوشنویسی دوره صفویه

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

خوشنویسی در دوره صفویه

 

 

 

مقدمه :

بعد از اسلام در ایران هفت نوع خط معروف وجود داشته که اگر هنرمند خوشنویسی قادر بود این هفت خط را کامل بنویسد سمت استادی داشت و او را در حد کمال و «هفت خط» می‌نامیدند.

خطهای هفت گانة اسلامی که در ایران متداول بوده و هست به ترتیب قدمت عبارت‌اند از: خط کوفی، خط محقّق و ریحان، خط ثلث، خط نسخ، خط تعلیق و دیوانی، خط نستعلیق و خط شکسته نستعلیق که رقعه را نیز باید به این جمع اضافه نمود. هر کدام از این خطها مشتقات و گونه‌های مختلف دارد.

تاریخ خط فارسی را با تاریخ تحول خط عربی همزمان می دانند زیرا با ظهور دین اسلام و گسترش آن در ایران خط عربی کوفی جایگزین خط پهلوی شد.

خط کوفی در ابتدا بدون نقطه و اعراب بود اما در سال 69 هجری قمری ابوالاسود دولی از شاگردان حضرت علی (ع) براین خط اعراب نهاد و دیگری به نام نصر بن عاصم نقطه گذاری کرد.

در اصفهان تا قرن دوم هجری خط همان خط پهلوی بود که از عهد ساسانیان رایج بود و تا سال 132 هجری قمری تغییری در خط معمول این شهر پیدا نشد.

با روی کار آمدن عباسیان و قدرت یافتن ابومسلم، برای اولین بار خط اسلامی در شهر اصفهان متداول شد و به تدریج مکاتیب عمومی از خط پهلوی به خط اسلامی تبدیل شد.

قرن پنجم و ششم زمان رواج خط کوفی در اصفهان است. از قرن هفتم هجری استقبال از این خط به شدت کاهش یافت. اما متروک نشد.

آخرین نمونه این نوع خط در کتیبه دور گنبد امامزاده جعفر است که تاریخ آن 725 هجری قمری است.

از اوائل قرن پنجم رواج خط نستعلیق که خط تحریری خاص ایرانی بود شروع شد و در قرن ششم و هفتم رواج کامل یافت بطوری که اکثر کتب فارسی و برخی از کتب عربی با این خط نوشته می شد.

 

چکیده :

دوره صفویان از درخشان ترین ادوار ترقی و تکامل خطوط مختلف ایرانی بویژه ثلث، (نسخ) و (نستعلیق) است.

در این زمان بیشتر شاهان و شاهزادگان و رجال و امراء صفویه خود خوشنویس بوده اند و خطاطان و اساتید خوشنویس از احترامی ویژه برخوردار شدند و مکتب خط و خطاطی در این شهر دائر شد و این شهر در حدود 4 قرن مهد بزرگترین خطاطان و خوشنویسان شد.

خط نستعلیق در دوران صفویه به آنچنان جایگاهی رسید که نه تنها در ایران و افغانستان (که در آن هنگام جزئی از ایران بود) بلکه در ممالک مجاور و دور دست همچون هندوستان و عثمانی و مصر و عربستان نیز طرفدارانی پیدا کرد و اساتید بزرگی مانند میر معزکاشی نستعلیق نویس بزرگ دوران شاه عباس اول به هند سفر کرد و این خط را در آن کشور رواج داد.

دوران صفویه زمان رونق خط ثلث نیز هست.

در ادامه مقاله بیشتر با رشد این هنر در دوره صفویه آشنا می شویم .

 





خطاطی (شنبه 96/7/22 ساعت 6:25 عصر)
تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعن
دسته بندی هنر و گرافیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
خطاطی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقدمه:

تصویرهایی را که انسان اولیه برای ارسال پیام و بیان مقاصد و اهداف خود ترسیم نمود می توان از قدیمی ترین خط ها دانست. به عبارتی اجداد خط های کنونی، تصویرهای نخستین اند، و متون چاپی امروز که در آنها، مفاهیم به کمک خط بیان می شود، تکامل یافته ی تصویرهایی است که برای مقاصد گوناگون و آسان کردن ادراک مسایل برای مخاطب با ساده تر منتقل کردن مفاهیم و برقراری ارتباط توسط آمدمیزاد ترسیم شده است.

تاپوگرافی

تایپوگرافی ناگزیر با خطاطی و خوشنویسی، رابطه یی دارد. بسیاری را سهواً یا به سادگی اعتقاد بر این است که خوشنویسی و خطاطی، نوعی تاپوگرافیست. معنی تحت الفظی خوشنویسی خوش نوشتن حروف و کلمات با رعایت سفت و سخت هندسه ی تحریر و حروف بر اساس قواعد از پیش تعیین شده و سنتی می باشد.

کلمه ی دیگری داریم به نام خطاطی، خطاطی در واقع کار در حوزه های کاربردی است یعنی کسی برای موضوع به مفهوم خاص و برای چاپی مطابق کاربرد تعریف شده آن خطی می نویسد. یا خطی انتخاب می کند و بهره می گیرد. خوش بودن در اینجا به معنی جا افتادن و مناسب بودن نوشته است که در ارتباط با موضوع و زیبایی در مفهوم کار برای تعریف می شود، نه در شکل ظاهری.

خطاطی در اروپا

خطاطی بطور ساده یعنی زیبا نوشتن، اگرچه زیبایی این علائم به عملکرد چشم با سلیقه اشخاص مربوط می شود. درست مانند بسیاری از سبک های هنری که امروز وجود دارد از سبک های استثنایی تزئینی تا سبک های کاملاً انتزاعی در مورد خطاطی هم چنین است.

خطاطی مدرن فطعاً بیک پیشینه سنتی از رومی ها و حتی قبل از مسیحیت داشته است به هنگام زمامداری امپراطوری روم الفبای استاندارد توسعه داده شد و به سرزمین های فتح شده منتقل گردید. سپس با ترویج و آموزش دین مسیحیت توسعه یافت. رومی ها حروف را بدون هیچ اصلاحی از یونانی ها پذیرفتند و حروف را طوری بازسازی کردند که با زبان خودشان تناسب داشته باشد.

رومی ها در اوایل قرن چهارم میلادی نوع جدیدی از خط شکسته را توسعه دادند که صورت اصلی نوشته های متون قدیم شده و با اشتمال بر زائده های بالایی و پایینی حروف بزرگ و کوچک امروزی از آن منتج گردیدند تا قرن دهم میلادی همه عناصر خط جدید زیر نفوذ کلیسا شکل پذیرفتند. متعاقب آن یک دوره بسیار غنی از گسترش تذهیب به وجود آمد که میراث شگفت انگیزی از فرم حروف و دست نوشته ها به جا گذاشت.

از زمانی که ژوهانس گوتنبرگ در سال 1468-1398 – م فن چاپ را اختراع کرد تلاش های زیادی برای گسترش شیوه هایی که کارآیی بیشتری در امر تکثیر نسخ متون مختلف و مطالب مهمداشته باشد انجام شد.

ازجمله این تلاش ها که به توسعه امر چاپ انجامید ساختن حروف برجسته ی فلزی بود، که با الهام گرفتن از اصل الفبای لاتین انجام شد و از ترکیب و کنار هم قرار گرفتن آنها واژه – جمله و متون مختلف ساخته می شد و پس از سپرده شدن به دستگاه چاپ و اتمام کار، مجدداً از آنها برای مطلبی جدید استفاده می کردند.

 





<   <<   31   32   33   34   35   >>   >