دسته بندی | علوم پزشکی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 683 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 340 |
بررسیPMS و تأثیر گیاه مرمکی بر آن
فهرست
عنوان |
صفحه |
- فصل اول: سیکل قاعدگی |
4 |
روند فعالیت سیکل قاعدگی |
4 |
مقدار خونریزی قاعدگی |
7 |
اساس بیولوژیک سیکل قاعدگی |
8 |
هماهنگ سازی سیکل قاعدگی |
10 |
بخشهای مختلف تخمدان |
11 |
ساختمان استروئیدها |
12 |
بیوشیمی بیوسنتز استروئیدها |
15 |
اثرات استروژن و پروژسترون برروی اندومتر |
19 |
زمان بندی تغئیرات اندومتر |
22 |
بیماری های خوش خیم دستگاه تناسلی خانم ها |
23 |
خونریزی غیرطبیعی |
23 |
قاعدگی طبیعی (نوجوانان) |
32 |
عدم تخمک گذاری |
40 |
خونریزی حاد |
42 |
قاعدگی طبیعی (سنین باروری) |
46 |
|
|
- فصل دوم: PMS چیست؟ |
59 |
علائم PMS |
59 |
شناخت انواع PMS |
62 |
تشخیص PMS |
68 |
PMS در مقایسه با انقباضات عادت ماهانه |
69 |
PMS در مقایسه با اندومتریوز |
71 |
PMS در مقایسه با یائسگی |
73 |
تمهیدات پزشکی |
75 |
جدول مربوط به اختلالات سایکولوژیک |
82 |
جدول مربوط به اختلالات فیزیکی |
83 |
دلایل بروز PMS |
84 |
رژیم غذایی فقیر از ویتامین و منیرال |
85 |
استفاده از رژیک غذایی نامناسب و غلط |
87 |
عدم تعادل هورمونی |
87 |
هیپوتیروئیدیسم |
91 |
فیزیولوژی غده تیروئید |
91 |
فعالیت زیاد غده فوق کلیه |
108 |
استرس |
109 |
سیستم آلدوسترون |
110 |
کافئین |
111 |
عدم فعالیت |
111 |
اختلالات در خواب و بیداری |
113 |
عوامل خطرزای PMS |
113 |
|
|
- فصل سوم: درمان PMS |
115 |
تدابیر درمانی |
118 |
درمانهای طبیعی |
118 |
اصلاح رژیم غذائی |
118 |
جداول ویتامین – منیرال |
138 |
شیوه های کاهش فشار |
144 |
ورزش ویژه PMS |
147 |
حرکت یوگا |
155 |
درمان سایکولوژیک |
165 |
ژرف اندیشی |
165 |
درمانهای دارویی |
171 |
داروهای روان گردان |
172 |
داروهای مسکن |
174 |
داروهای مدر |
175 |
بروموکریپتین |
175 |
داروهای تیروئید |
177 |
آگونیست های هورمون آزادکنندة گونادوتروپین |
178 |
پروژستین – استرادیول |
179 |
دانازول |
179 |
نحوة تجویز پروژسترون |
180 |
چگونگی رواج پروژسترون درمانی |
183 |
اختلاف بین پروژسترون طبیعی و صناعی |
184 |
چگونگی تجویز پروژسترون |
187 |
چگونه پروژسترون را بدست بیاوریم |
189 |
عوارض جنبی معالجه با پروژسترون |
190 |
درمان جراحی |
195 |
طب مکمل |
197 |
رژیم غذایی |
197 |
ریزمغذی ها |
201 |
فعالیت فیزیکی |
202 |
گیاهان دارویی |
203 |
|
|
- فصل چهارم: آشنایی با مردمکی |
204 |
|
|
-فصل پنجم: بررسی آمار |
207 |
جدول پراکندگی سن |
210 |
جدول درصد ابتلا به درجات مختلف PMS |
210 |
نمودار پراکندگی عارضه PMS در بین مبتلایان به خونریزی های شدید |
212 |
نمودار پراکندگی سن در بین مبتلایان به PMS |
212 |
نمودار پراکندگی درجات PMS |
213 |
نمودار مقایسه تأثیر گیاه مرمکی بر PMS |
214 |
نمودار مقایسه تأثیر گیاه مرمکی بر شدت خونریزی |
215 |
پرسشنامه شماره 1 |
216 |
پرسشنامه شماره 2 |
219 |
|
|
جمع بندی مطالب |
220 |
|
|
مؤخره به قلم دکتر شیخ روشندل |
221 |
|
|
فهرست منابع |
223 |
|
|
واژه نامه |
224 |
|
دسته بندی | صنایع معدنی |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 85 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
طرح توجیهی معدن سنگ مرمریت
|
دسته بندی | صنایع معدنی |
فرمت فایل | rar |
حجم فایل | 135 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
طرح توجیهی معدن کائولن
|
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 54 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
رویکردهای هرمنوتیکی به هنر اسلامی
The Hermeneutic Approaches to Islamic Art
چکیده:
رویکردهای هرمنوتیکی به هنر اسلامی را میتوان بر دو گونه دانست: در یکی کوشش بر این است که «هنر اسلامی» هنری شمرده شود که با استفاده از نمودگارها و تمثیلها و استعارهها و رمزها درصدد بیان اندیشهای معنوی یا دینی است که از حقیقت اسلام برمیآید؛ و در دیگری کوشش بر این است که «هنر» اساساً به گونهای تأویل شود که یا مغایر با «شرع»، احکام اسلام، نباشد یا راهی شمرده شود به سوی شناخت خداوند و ستایش آفرینش او، و بنابراین، «هنر» وسیلهای باشد برای تهذیب اخلاقی یا معرفت به نفس. از این دو کوشش، کوشش نخست جدیدتر و البته مسبوق به کوشش دوم است. با این همه، در کوشش نخست گاهی فراموش میشود که متفکران قرنهای نخست هجری بدون قائل شدن به طبیعتی هرمنوتیکی برای هنر نمیتوانستند در برابر مخالفت شریعتگرایان با «هنر» بهطور عام، یا گاهی بهطور خاص، مشروعیتی برای «هنر» کسب کنند. در این مقاله میکوشم که از هر رویکرد دیدگاه دوتن از برجستگان آن را بیازمایم.
واژگان کلیدی: هنر، هنر اسلامی، هرمنوتیک، تأویل، هنر و دین، هنر و تأویل، بورکهارت، نصر، عطار، غزالی
درآمد
دین و هنر در مرحلهای از تاریخ خود چندان با یکدیگر متحدند که تمایز آنها از یکدیگر به آسانی ممکن نیست. اما، با سر بر آوردن ادیان توحیدی و ترک ادیان شرک، پیوند دوبار? دین و هنر به مسألهای دشوار تبدیل میشود. بخش بزرگی از کوششهای متفکران جهان اسلام معطوف به کسب مشروعیت دوباره برای هنر میشود. این کوششها بدون رویکردی هرمنوتیکی به «هنر» با توفیق قرین نمیشود. اما موفقیت متفکران مسلمان در به وجود آوردن مشروعیت برای هنر، از رهگذر تلاشهای هرمنوتیکی یا «تأویلی»، تنها به رواج و توسع? هنر در جامع? اسلامی نمیانجامد. در این میان، خود هنر نیز طبیعتی هرمنوتیکی مییابد. سرشاری هنر اسلامی از بیانهای نمودگارانه، تمثیلی، استعاری و رمزی همه حاکی از این است که هنر اسلامی نمیتواند، یا نمیتوانسته، بدون استفاده از این صنایع بیانی وجود یابد یا به حیات خود ادامه دهد. بنابراین، هنر اسلامی به دو معنا طبیعتی هرمنوتیکی دارد: (1) نمیتواند بدون کسب مشروعیت از جهانبینی مسلط بر زمانه و زمین? خود حیاتی خودمختار داشته باشد، بنابراین میباید خود را «تأویل» کند؛ (2) امکانهای تأویلی بسیاری را در خود نهفته دارد که هم میتواند بازتابی از تسلیم به جهانبینی مسلط زمانه و زمین? خود و هم، به صورتی متناقضنما، شورشی برضدّ آن باشد. این مقاله میکوشد، با توجه به این دومعنا، گامی مقدماتی را در تبیین طبیعت هرمنوتیکی هنر اسلامی و رویکردهای هرمنوتیکی به آن بردارد.
نخست، میپرسیم چرا میباید «هنر» از «دین» طلب مشروعیت کند؟ مگر هنر و دین عناصر مشترکی ندارند؟ پاسخ این پرسش در این گفت? مارتین به روشنی بیان میشود: «به نظر میآید که دین و هنر واجد عناصر مشترکی باشند. هردو به فهم و بیان جهان واقعیت میپردازند. نظریهپردازان هردو حوزه میتوانند مدعی شوند که بصیرتها یا شهودهای هنری و دینی فهمی مستقیم و غیرمفهومی از جهان واقعی به دست میدهند و متکی به الهام و نبوغ یا دیگر استعدادهای موهوبیاند. هردو از صورتها و موضوعات و فعالیتهایی بحث میکنند که بیانگر شهودهایی خاص از واقعیتاند و این شهودها بهطور غالب، اما نه همواره، غیراستدلالیاند» (Martin 1987, p. 39).
اسلام، در مقام دینی وحیانی، دارای خداشناسی خاصی است. در این خداشناسی نخست میباید با توجه به اصل توحید از هر واقعیت دیگری سلب اصالت کرد و تمامی توجه خود را به یک اصل معطوف ساخت، اصلی که در مقام سرچشمه و سرآغاز در ورای هر موجود محسوس قرار میگیرد. همین امر اسلام را بر آن میدارد که سختگیرانه عادتهای ذهن انسان بدوی را در توجه به جهان محسوس نفی و انکار کند و به او بیاموزد که آنها را فقط «آیات» یا نشانههای واقعیتی بزرگتر و پایدارتر ببیند تا بتواند به درکی از کل عالم و روابط حاکم بر آن دست یابد. در تجرب? تاریخی اسلام، اهل شریعت و اهل هنر و شهود و اندیشه برداشت یکسانی از این خداشناسی قرآنی ندارند. اهل شریعت، اهل ظاهر، میکوشند که هرگونه توجه قلبی انسان به امور مادی و محسوس را نفی و از این طریق او را به پرستش خدای یگانه وادارند. خدای اهل شریعت در نزد پاکدینترین آنان به مفهومی یکسره انتزاعی تبدیل میشود. اما ارباب معرفت، اهل باطن، میکوشند از راه مشاهد? ربوبیت به حقیقت دست یابند و خدا را نه به صورت مفهومی صرفاً انتزاعی و غایب و برکنار از جهان بلکه به صورت موجودی حاضر در جهان و آشکار در آن ببینند. آیات خداوند آشکارکنند? او نیز هستند و انسان به فهم خداوند نمیرسد مگر از رهگذر فهم آیات او. از همین رو، دیدگاههای باطنی در اسلام مشروعیت «زیبایی» جسمانی و مادی را بهمنزل? راهی به سوی خدا تأویل میکنند.
|
دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 154 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
ایران کد ضرورت اجتناب ناپذیر اقتصاد مدرن ایران
نقطه رسانه ای :ایجاد یک زیر ساخت عمده الکترونیک از جمله نیازهای توسعه تجارت و رشد اقتصاد ملی است . در این میان نظام ملی شماره گذاری کالا و خدمات کشور بستر مناسبی برای رشد اقتصاد ملی است و باعث گردش سریع موجودی کالا میشود. از این رو هیات وزیران در آییننامهای که در ?18آذر ماه ?85به تصویب رساند، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی تولیدکنندگان و واردکننده کالا در کشور را ملزم به عضویت در پورتال اطلاع رسانی این نظام و دریافت کد ملی موسوم به "ایران کد" کرد.
همچنین از ابتدای سال ? 88تمام دستگاههای دولتی موظفند، خریدهای بزرگ و متوسط خود را از کسانی که کالاهای آنها دارای ایران کد است، انجام دهند. براین اساس تمام علمیات ثبت سفارشات، اعطای تسهیلات و مشوقهای صادراتی و صدور و تایید و تمدید کارت بازرگانی، بدون داشتن ایران کد، میسر نخواهد بود. معاون برنامهریزی و بررسیهای اقتصادی وزارت بازرگانی در این باره می گوید : با ایجاد "ایران کد" بسیاری از بازارهای جدید که قبلا به خاطر نداشتن شناسنامه بر روی کالاهای ایرانی بسته بود، باز و صادرات کشور با جهش مواجه میشود. "مسعود موحدی" در این باره می افزاید : ایران کد سیستمی پایه برای اطلاعات و زیرساخت مطمئنی برای تجارت الکترونیک است .
این زیرساخت یک بستر اطلاعاتی است که کالاها و خدمات بر روی آن قابل عرضه و ارایه باشند و هر کسی بتواند به کالای مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند .در عین حال ایران کد میتواند به کاهش هزینههای توزیع و در نهایت کاهش قیمت برای مصرف کننده ایجاد سلامت اقتصادی، کاهش قاچاق کالا و تنظیم بازار حذف واسطهها و تبادل سریع اطلاعات کمک کند. نیاز به فرهنگ سازی از آنجا که ایران کد بزرگترین زیرساخت تجاری، تولید و صنعت کشور است مقدمات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی زیادی برای آن لازم است. در آیین نامه هیئت دولت نیز فرصتی برای این مسئله تا زمان الزامی شدن قانونی در نظر گرفته شده است.براساس مصوبه دولت، وزارت بازرگانی موظف است به مدت شش ماه با برپایی همایشها، آگهیهای تبلیغاتی و روش های تخصصی، اطلاع رسانی لازم در خصوص ایران کد را انجام دهد چرا که با ورود ایران کد به جامعه تولیدی و اقتصادی کشور، لازم است تا تولیدکنندگان صنعتگران و به ویژه اصناف با الزامات، قوانین و چگونگی کارکرد این نظام ملی آشنا شوند. قرار است در این اقدامات به پرسشهایی چون چگونگی نظام ملی طبقهبندی و خدمات شناسه کالا، دلایل نیاز به برقراری نظام ملی طبقهبندی، مزایای این نظام و ویژگیهای اختصاصی برای برقراری ایران کد جهت تولیدکنندگان و صاحبان صنایع بیان شود . کد ملی برای تمام کالاها است .
احمد غلامزاده، مدیرعامل مرکز ملى شماره گذارى کالا و خدمات ایران، ایران کد را زبان مشترک همه کالا و خدمات در ایران می داند .
وی با اشاره به اینکه در این طرح تمام محصولات تولید کنندگان، توزیع کنندگان و صادر کنندگان کالا و خدمات داراى یک کد 16 رقمى مى شود که زبان مشترک کالا و خدمات ایران است می افزاید : با پیاده سازى نظام ملى طبقه بندى و خدمات شناسه کالا و خدمات، تولید کنندگان، توزیع کنندگان و صادر کنندگان کالا و خدمات با عضویت در این سیستم، علاوه بر دریافت کد عضویت به عنوان عرضه کننده معتبر و کد ملى و شناسنامه براى هر یک از محصولات تولیدى خود، یک صفحه اختصاصى وب دریافت مى کنند که به منزله غرفه این شرکت یا مؤسسه در نمایشگاه مجازى خواهد بود و این شرکت مى تواند در این صفحه اختصاصى اطلاعات کامل خود و شناسنامه و کاتالوگ محصولاتش را نمایش دهد.
|