سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پژوهش کار آفرینی طرح تولیدی پوشک (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:23 عصر)
بافندگی عمل تبدیل نخ به پارچه است و تصور می شود که اولین دستگاه بافندگی قاب چوبی ساده ای بوده است، که در روی این قاب، یک سری نخ ثابت وموازی یکدیگر عموماً در جهت طول و به نام نخ های تار قرار می گیرند نخهای دیگر یکی یکی از لابه لای نخهای تار و متناوباً رو به زیر نخهای تار قرار می گیرند که آنها را نخهای پود می نامند دومین مرحله پیشرفت بافندگی، اختراع
دسته بندی تولیدی
فرمت فایل doc
حجم فایل 548 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 73
پژوهش کار آفرینی طرح تولیدی پوشک

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: اساسنامه وکلیات و سوابق

1-1-معرفی اجمالی پروژه

2-1-معرفی محصول

3-1-سوابق تولید

4-1-کاربرد محصول

5-1-مصرف کنندگان

فصل دوم: زمین وساختمان

1-2-زمین مورد نیاز

2-2-ساختمان های اداری

3-2- ساختمان واحد تولید

4-2-هزینه ساختمان سازی

5-2- پلان طرح

فصل سوم: انرژی وتاسیسات

1-3- انرژی اب

2-3- انرژی برق

3-3- سوخت

4-3- تاسیسات حرارتی

5-3-تاسیسات برودتی

6-3-ارتباطات

7-3-تاسیسات تهویه واطفا حریق

فصل چهارم: نیروی انسانی

1-4- نیروی انسانی مورد نیاز

2-4- حقوق ودستمزد

3-4- شرح وظایف پرسنل

4-4- سازماندهی نیروی انسانی

فصل پنجم: طراحی وتولید

1-5- فرایند تولید

2-5- نمودار فرایند تولید

3-5- مواد اولیه ومنابع تامین ان

4-5- ابزار ووسایل مورد نیاز

5-5- طرح استقرار ماشین الات

6-5- برنامه زمان بندی اجرای طرح

7-5- مکان یابی ومحل اجرای طرح

فصل ششم: محاسبات مالی طرح

1-6- سرمایه کل ومنابع تامین آن

2-6- سرمایه ثابت

پیشگفتار:

در اواخر قرن بیستم موضوع کارآفرینی بسیار مورد توجه محافل آموزشی کشو رهای جهان قرار گرفت و در ایران هم برای اولین بار از طریق درس کارآفرینی در نظام جدید آموزش متوسط کشور مطرح گردیده است. یکی از اهداف مهم درس کارآفرینی ایجاد انگیزه اعتقادی کافی در دانشجویان برای کار و تلاش و مشارکت جدی در فعالیت های سالم اقتصادی است که لازمه آن چگونگی به کار بستن تخصص از یک طرف و از طرف دیگر به کارگیری مهارتهای لازم برای راه اندازی یک واحد کاری و یا انجام کار مفید در محیط کاری می باشد. از این نظر بعضی از صاحب نظران، توسعه کارآفرینی را انرژی محرکه موتور توسعه اقتصادی هر کشور دانسته اند.

مقدمه:

انسان از زمانهای بسیار دور، علاوه براینکه با شکار حیوانات می توانست مواد غذایی خود را تهیه کند، از پوست آنها نیز به عنوان وسیله مناسبی برای گرم نگه داشتن بدن خود استفاده می کرد. پیشرفت تمدن در طول تاریخ در اثر خواسته و آرزوهای انسان به وجود آمده است. به این دلیل انسان مواد و وسایل موجود را صرفاً به عنوان وسیله گذران زندگی و ادامه حیاتش محدود نکرده است، بلکه از آن به طریقه استفاده کرده است که بتواند آسایش و راحتی او را بیشتر تأمین کند و این امر در مورد پوشاک نیز عمومیت داشته است. در یک زمان از طول تاریخ انسان دریافت که رویش مویین پوست حیوانات و رشته های نازک و بلند برخی از گیاهان آمادگی دارند که به وسیله تابیده شدن به دور خود، رشته های بلندی تری را تشکیل دهند که موسوم به نخ است و سپس پی برد که از به هم بافتن این نخ به صورت تار و پود، محصولی می تواند به دست آورد که برای پوشانیدن بدن انسان بسیار مناسب است و آن را پارچه نامید و بعدها متوجه شد که می تواند این پارچه را با مواد رنگ دار طبیعی رنگین کند و به آن زیبایی و ظرافت بخشد. بدین ترتیب بود که الیاف طبیعی نظیر پنبه و پشم و ابریشم و دیگر الیاف هر یک بنحوی شناخته شدند و انسان نیازمند جهت استفاده از آنها روش علمی و فنی لازم را هم ابداع کرد و همزمان با کاوشها و یافته های دیگری که در سایر زمینه های زندگی و برای رفع سایر نیازمندیها به عمل آورد، ساخت که بتواند از این منابع طبیعی موجود حداکثر استفاده را ببرد. ریسندگی نخ، جزو اولین صنایعی است که انسان به آن پی برد و ابتدا با استفاده از یک دوک چوبی ساده توانست تعداد بیشماری الیاف را به دور هم بتاباند و نخ را تهیه کند این روش ریسندگی برای قرنها به همان صورت ادامه داشت تا اینکه در قرن چهاردهم، اولین قدمها در راه ماشینی کردن روش ریسندگی برداشته شد و در اروپا و هند نوع پیشرفته تری از دوک ریسندگی اختراع و به کار گرفته شد. در قرن شانزدهم چرخ ریسندگی جدیدتری ساخته شد. به طوری که در حین کار هر دو دست کارگر آزاد بوده و می توانست تسلط بیشتری هنگام ریسندگی داشته باشد. بالاخره در قرن هیجدهم ماشین ریسندگی اختراع شد و سیستم تهیه نخ کاملاً دگرگون شد.

بافندگی عمل تبدیل نخ به پارچه است و تصور می شود که اولین دستگاه بافندگی قاب چوبی ساده ای بوده است، که در روی این قاب، یک سری نخ ثابت وموازی یکدیگر عموماً در جهت طول و به نام نخ های تار قرار می گیرند نخهای دیگر یکی یکی از لابه لای نخهای تار و متناوباً رو به زیر نخهای تار قرار می گیرند. که آنها را نخهای پود می نامند. دومین مرحله پیشرفت بافندگی، اختراع ماشین بافندگی دستی بود. این نوع دستگاه سرعت تولید را افزایش داد و سبب پیشرفت صنعت پارچه بافی گردید و تجارت پارچه بین کشورهای مختلف نیز توسعه یافت. در قرن هیجدهم با ظهور انقلاب صنعتی در انگلستان، نیروی بخار بتدریج جای نیروی دست را گرفت و تحولات بعدی بویژه در قرن نوزدهم نیز سبب توسعه روز افزون این صنعت شد.امروزه پیشرفته ترین ماشینهای بافندگی ساخته شده اند که قابلیت پیاده کردن پیچیده ترین نقشه های بافت پارچه را دارا هستند.

 





پژوهش کار آفرینی طرح تولید گوشی تلفن (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:23 عصر)
هر محصول ویژگی ها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هرگونه بررسی فنی و مالی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود
دسته بندی برق و الکترونیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
پژوهش کار آفرینی طرح تولید گوشی تلفن

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

 

عنوان صفحه

 

فصل اول................................... 1

 

جمع بندی مشخصات اصلی طرح تولید گوشی تلفن... 2

 

فصل دوم .................................. 3

 

نام کاربردی محصول ......................... 4

 

مشخصات فنی محصول ........................... 7

 

بسته بندی محصول ........................... 9

 

استاندارد محصول ........................... 10

 

برس روند مصرف ............................ 12

 

فصل سوم برس و برآورده‌های فنی .............. 15

 

تشریح جامع فرآیند منتخب .................. 20

 

تعیین ظرفیت برنامه تولید و شرایط عملکرد واحد 22

 

برآورد میزان مصرف مواد اولیه و قطعات خریدنی 23

 

محاسبات مواد اولیه ........................ 27

 

تجهیزات و تأسیسات عمومی ................... 27

 

آزمایشگاه ................................ 27

 

تعمیرگاه .................................. 28

 

تأسیسات برق .............................. 28

 

محاسبه نیروی انسانی مورد نیاز .............. 32

 

برآورد پرسنل تولیدی ...................... 33

 

محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز ....... 36

 

فصل چهارم برسی‌های مالی و اقتصادی .......... 38

 

اطلاعات مربوط بر سرمایه در گردش و برآورد آن 40

 

 


 

 

 

فصل اول

 

چکیده مطالعات فنی ، مالی و اقتصادی


 

جدول (1-1) جمع بندی مشخصات اصلی طرح تولید گوشی تلفن

 

 

 

1-1

مشخصه طرح

ظرفیت تولید سالیانه:

نام محصول ظرفیت واحد

 

6-1

دستگاه ها و تجهیزات خط تولید:

بخش داخلی: %0/100 (27/47 میلیون ریال)

بخش خارجی: %0/0 (0 هزار دلار)

 

کپسول گوشی تلفن 200000 عدد


 

7-1

زمین و ساختمانها:

مساحت زمین: 1300 متر مربع

سطح زیربنا: 365 متر مربع

سالن تولید: 130 متر مربع

انبار: 40 متر مربع

تأسیسات و تعمیرگاه: 60 متر مربع

اداری، رفاهی: 135 متر مربع

فضای باز: 0 متر مربع


 

 

2-1

شاخصهای عملیاتی:

تعداد روز کاری: 270 روز

تعداد نوبت کاری: 1

زمان هر نوبت کاری: 8 ساعت


 

 

3-1

درصد تأمین مواد اولیه:

داخلی: %0/100 (6-417 میلیون ریال)

خارجی: % 0/0 ( 0 هزار دلار)

 

 

8-1

سرمایه گذاری:

دارئی های ثابت: 1/1054 ملیون ریال

سرمایه در گردش: 6/176 میلیون ریال

کل سرمایه گذاری: 7/1230 میلیون ریال

سرمایه گذاری مجری طرح: 457 میلیون ریال

وام کوتاه مدت: 3/141 میلیون ریال

 

 

 

4-1

تعداد کارکنان:

مدیریت: 1 نفر

مهندس: 0 نفر

تکنسین: 0 نفر

کارگر ماهر: 4 نفر

کارگر ساده: 6 نفر

کل پرسنل: 12 نفر

 

 

9-1

هزینه های تولید:

هزینه های ثابت: 4/408 میلیون ریال

هزینه های متغیر: 9/604 میلیون ریال

کل هزینه های سالیانه: 3/1013 میلیون ریال

 

 

 

 

5-1

تأسیسات عمومی:

برق مصرفی سالیانه واحد (مگاوات ساعت): 0/92

آب مصرفی سالیانه واحد (مترمکعب) 0/1242

سوخت مصرفی سالیانه واحد:

گاز طبیعی (هزارمتر مکعب): 0/0

گازوئیل (مترمکعب): 8/17

بنزین (مترمکعب): 1/8

برج خشک کننده (مترمکعب / ساعت): 4/0
تصفیه شیمیایی آب (مترمکعب / ساعت): 0 /0

دیگ بخار (تن / ساعت): 0/0
هوای فشرده: ندارد

باسکول: ندارد

تصفیه پساب: فاضلاب انسانی

اطفاء حریق: تعداد 4 کپسول آتش نشانی

 

 

 

10-1

شاخصهای اقتصادی طرح:

نرخ بازده مالی طرح 8/20%

درصد ارزش افزوده بر مبنای فروش 5/49%

درصد سهم منابع داخلی 0/100%

درصد تولید در نقطه سر به سر 4/61%

سالهای برگشت سرمایه 4 سال و 9 ماه

سرمایه گذاری ثابت سرانه (میلیون ریال) 3/75

درصد کارکنان تولید به کل کارکنان 3/71%

نسبت سود به سرمایه نقدی 6/23%

 


 

فصل دوم :

 

کلیاتی در راستای شناسایی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیره تولید

 

 

 

1-2 تعریف، ویژگی ها و مشخصات فنی محصول

 

هر محصول ویژگی ها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هرگونه بررسی فنی و مالی طرح، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شوند. شناخت صحیح مشخصات و انواع مختلف محصول، بدون تردید، راهنمای مناسبی جهت تصمیم گیریهای لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی مورد نیاز خواهد بود. در این ارتباط یکی از موثرترین روشهای قابل استفاده، به کارگیری استانداردهای مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد. علاوه بر این جهت بررسی بازار لازم است که شماره تعرفه گمرکی (نامگذاری بروکسل) محصولات نیز مشخص گردد تا دوباره روند ادارات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل شود.

 

در این بخش نام و کاربرد، طبقه بندیع مشخصات فنی، بسته بندی، شماره تعرفه گمرکی و استانداردهای محصول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

 

 

1-1-2 نام و کاربرد محصول

 

محصول مورد بررسی در این طرح کپسول گوشی می باشد. کپسول گوشی تلفن وسیله ای است که جریانهای الکتریکی دریافتی از طریق خط تلفن را به امواج صوتی تبدیل می کند تا برای مخاطب ارتباط تلفنی قابل شنیدن باشد. همچنانکه مشخص است این محصول در دستگاه های تلفن خانگی، عمومی و مدارهای آیفون (دربازکن) یا هر نوع مدار مکالمه دو طرفه ای که به گوشی نیاز داشته باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

 

2-1-2 طبقه بندی محصول

 





مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:22 عصر)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی مناسب برای رساله دکتری و پایان نامه ارشد دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی) دارای رفرنس دهی استاندارد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی

مناسب برای پژوهش دکتری و پژوهش ارشد

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

بخشی از متن :

تعاریف شادکامی

نشاط‌ از جـمله پدیـده‌های روان شناختی است که تحقیقات، مطالعات و بررسی‌های مختلفی را معطوف خود ساخته است. روان شناسان نظریه پرداز،‌ نشاط‌ را‌ نوعی «هیجان مثبت» می‌دانند که تأثیر ژرفی برساز‌ و کارهای جسمانی، شناختی و روانی در مکانیزم دارد و عملکرد آدمی را درزمـینه‌های مـختلف بـهبود می‌بخشد (گلدبرگ[1]، 1997؛ آندروز[2]، 1989).

شادمانی، از جمله موضوعاتی‌ است که از دیرباز اندیشمندانی نظیر ارسطو، زنون و اپیکور به آن‌ پرداخته‌اند. ارسطو، دست‌کم به سه نوع شادمانی معتقد است؛ در پایین‌ترین سطح، عقیده‌ی مردم‌ عادی است که شـادمانی را معادل موفقیت و کامیابی می‌دانند و در‌ سطح‌ بالاتر از آن، شادمانی مورد نظر ارسطو یا شادمانی ناشی از معنویت قرار می‌گیرد. روان‌شناسان، در سالهای‌ آخر قرن بیستم توجه به احساسات مثبت را آغاز کرده‌اند و روزبه‌روز به این توجه افزوده‌اند (آرگیل‌، 2001). در این فـرایند، سه‌ جـهت‌گیری‌ قابل تشخیص وجود دارد که به‌ سنجش میزان شادمانی، بررسی عوامل موثر بر شادمانی و شیوه‌های افزایش شادمانی مربوط می‌شود (کشاورزافشار، وخوش کنش، 1387).

از آنجا کـه شـادی‌ یـکی‌ از هیجانات اساسی بشر است، لذا هر کس به فراخور خود آن را تجربه‌ می‌نماید. اما‌ تـعریف‌ شـادی بـه سادگی تجربه آن نیست. افلاطون در کتاب جمهوری به سه عنصر در وجود انسان‌ اشاره‌ می‌کند که عـبارتند از: قـوه عـقل یا استدلال، احساسات و امیال‌. افلاطون شادی را حالتی از انسان می‌داند که بین این سه عـنصر تـعادل و هماهنگی‌ وجود‌ داشته‌ باشد(دیکی،1999). ارسطو شادی را زندگی معنوی می‌داند. جان لاک و جرمی‌ بنتام مـعتقدند کـه شـادی مبتنی بر تعداد وقایع لذتبخش است. آرگیل و همکاران(1995) شادی‌ را ترکیبی از وجود عاطفه مـثبت، فقدان عـاطفه منفی و رضایت‌ از‌ زندگی می‌دانند (به نقل از شاه جعفری، عابدی، دریکوندی، 1381).

روان‌شناسان و پژوهشگران جدید‌ نیز‌ به اشکال گوناگون، به تعریف مفهوم شادکامی پرداخته‌اند به عنوان مثال، دینر و دیـنر[3] (1995) و آرگـیل(2001) در تعریف شادکامی، به بررسی زمینه‌یابی که‌ بر روی نمونه‌های فراوانی انجام شده، اشاره کرده و معتقدند که شادکامی، شامل حالت خوشحالی‌ یا‌ سرور(هیجانات‌ مثبت)، راضی‌ بودن از زندگی و فقدان‌ افسردگی‌ و اضطراب(عواطف منفی) است. این تعریف، شاید جامع‌تر از سایر تعاریف باشد زیـرا، مجموعه‌ی عـواطف مثبت و منفی که‌ امری درونی هستند را درنظر گرفته و در‌ بعد‌ بیرونی‌ نیز، به رضایت از زندگی اشاره دارد.

آرگیل و هـمکاران(1990) بر این باورند که، هنگامی که،از مردم پرسیده می‌شود منظور از‌ شادکامی‌ چیست؟ آنان‌ دو نوع پاسخ را ارایه می‌دهند:

 


[1] Goldberg, D

[2] Andrews, F.M

[3] Diener, E., Diener, M

 





مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان وجودی (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:22 عصر)
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان وجودی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان وجودی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مناسب برای پژوهش دکتری و ارشد

دارای منابع کامل (فارسی و انگلیسی)

دارای رفرنس دهی استاندارد

تعداد صفحات :11

فرمت: docx

بخشی از متن :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درمان وجودی :

روش درمان وجودی[1]

تاریخچه درمان وجودی

درمان وجودی گرا ریشه اش در فلسفه اگزیستانسیالیسم است. می توان گفت که مارتین هیدگر[2] (1971) پدر فلسفه وجودی است که بزرگترین تاثیر بر روان درمانی و مشاوره وجودی داشت (به نقل از نلسون[3]، 2006). هر چند هیدگر خودش مستقیما و صریحا در مورد روان درمانی چیزی نگفته است. اما مفاهیم فلسفه اش توسط دو تن از روان پزشکان به نامهای بینسونگرا[4] (1996-1881) و بوس[5] (1990-1903) در حیطه درمان به کار گرفته شد و از آن در فهم مشکلات بیماران بهره گرفتند، روش آنها در روان درمانی و استفاده از مفاهیم فلسفه وجودی در درمان نقطه آغازی برای بکار گیری رویکرد وجود گرایی در مشاوره و روان درمانی بود (یالوم[6]، 1980).

مهم ترین عامل موثر در رشد روان درمانی و درمان وجودی به وسیله دو فیلسوف و روان درمانگری در همین سالها به نامهای دیورزن[7] و کنوارد[8] (2005) انجام گرفته است. باید گفت می[9] (1994-1909) در زمینه وجود گرایی نقش مهمی داشت(یالوم، 2001).

در مجموع می توان گفت که شماری از درمانگران آمریکایی سعی کرده اند رشته های متعدد وجودنگری را به صورت یک رویکرد بالینی منسجم به هم نزدیک کنند. آنها اساس فلسفی وجود نگری را به صورتی که سورن کی یر کگارد[10]، مارتین هایدگر، ژان پل سالتر[11] و مارتین بابر[12] بیان کردند؛ موضوعات بالینی درمانگران وجودی پیشگام، مخصوصا بینزوانگر، باس و می؛ و تجربیات بالینی خودشان را در نظام روان درمانی مشخصی ترکیب کردند. شخصیت های اصلی در بین این نظریه پردازان عبارتند از: جیمز بوگنتال[13] (1965، 1987، 1990)، ایروینگ یالوم (1980)، و ارنست کین[14] (1970) که در اینجا کار جمعی آنها را بیان می کنیم.

مفهوم درمان وجودی

وجود درمانی عبارت است از یک رویکرد در مشاوره و روان درمانی که اساسش بر این استوار است که انسان وجودش بر ماهیتش مقدم است. روان درمانی وجودی براساس دیدگاه خود درباره زندگی انسان به اهمیت زندگی آنها می پردازد(نظری و ضرغامی، 1388). روان درمانی وجودی که رویکرد فلسفی درباره مردم و وجودشان دارد به مضامین و موضوعات مهم زندگی می پردازد. این رویکرد بیشتر نوعی نگرش نسبت به برخی از مضامین و موضوعات مهم زندگی می پردازد. این رویکرد بیشتر نوعی نگرش نسبت به برخی مضامین محسوب می شود تا یک رشته فنون و روش. این مضامین عبارتند از: اصالت، دروغ، همدلی، مرگ و زندگی، آزادی، مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران، معنایابی و کنارآمدن با بی معنایی. رویکرد وجودی بیش از رویکردهای دیگر به آگاهی انسان ها در مورد خودشان می پردازد و آنان را به گونه ای هدایت می کند تا آن سوی مشکلات و وقایع را ببینند (سزاس[15]، 2005).


[1] Existential therapy

[2] Heidegger, M

[3] Nelson, R.

[4] Binswanger, L.

[5] Boss, M.

[6] Yalom, I.

[7] Deurzen, E

[8] Kenward, R

[9] May, R

[10]Soren Kierkegaard

[11]Jean-Paul Sarter

[12] Martin Buber

[13] James Bugental

[14] Ernst Keeen

[15] Szasz, T

 





پاورپوینت سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (یکشنبه 96/7/23 ساعت 3:21 عصر)
سیستم مدیریت امنیت اطلاعات امنیت دررایانه ها امنیت در شبکه ها امنیت در سازمان ها امنیت کاربران ISMS چیست حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان علل بروز مشکلات امنیتی استانداردهای ISMS و
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 452 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
پاورپوینت سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

سیستم مدیریت امنیت اطلاعات
امنیت دررایانه ها
امنیت در شبکه ها
امنیت در سازمان ها
امنیت کاربران
ISMS چیست
حفاظت سه بعدی از اطلاعات سازمان
علل بروز مشکلات امنیتی
استانداردهای ISMS

و............

 





<   <<   26   27   28   29   30   >>   >